У пошуку і залученні справжніх A-гравців, які мають високий потенціал і є справжніми лідерами, часто виникає проблема: як визначити їх здібності та якості, якщо ви не знайомі з ними? Вони можуть мати надихаючі soft skills, але як їх розпізнати без попереднього досвіду спільної роботи або хоча б без чуток про них. Кожна рекрутингова агенція з підбору IT персоналу має це знати.
IT рекрутинг в Україні для A-players
Перш за все, А-players можна побачити здалеко за наступними характеристиками:
- Досягнення: A-гравці завжди мають конкретні досягнення, які можна оцінити. Вони можуть згадувати свої успіхи, використовуючи формулювання типу «ми» та «наша команда», не намагаючись виділяти себе як єдиного виконавця. Проте завжди чітко показують свій особистий внесок у ці досягнення.
- Високі стандарти: A-гравці не задовольняються чимось посереднім і завжди прагнуть до високих стандартів, як у своїй професійній діяльності, так і в житті загалом. Вони дуже вимогливі до себе і до оточуючих. Чому робити щось посередньо, якщо можна зробити це якісно та вражаюче?
- Самомотивація та самодисципліна: Такі люди завжди розуміють свою мету і те, що необхідно зробити задля досягнення цієї мети. Вони мають високий рівень самомотивації і не потребують постійного керівництва. Навпаки, занадто суворий контроль є неефективним у роботі з A-гравцями.
- Співпричетність: Запитання, які вони ставлять під час співбесіди, також можуть розкрити їхню приналежність до цієї категорії. Топ-перформери рідко цікавляться печивом та настільним футболом. Для них важливіше дізнатися більше про продукт, цільову аудиторію, місію та велику ідею, на яких він ґрунтується. Вони прагнуть розділяти цінності компанії та відчувати себе її невід’ємною частиною.
Що таке рекрутингові агентства для тих, кому не потрібні A-players?
Топ-виконавці стануть надзвичайно цінним придбанням — і знайдуть своє місце в компаніях, які створюють реальну цінність, розробляють продукт, який вирішує конкретну проблему ринку або суспільства.
Але все ж таки A-players не потрібні усім компаніям. Розглянемо, яким саме:
1. Де немає соціальної цінності: Наприклад, гральні ігри, мікрокредитування та інші напрямки, де компанії не створюють цінності та не вирішують проблеми суспільства. В таку сферу важко привернути топ-виконавців і ще складніше утримати їх. На кінець, компанія, яка вирішила найняти А-гравця, просто витратить багато грошей на пошук, привернення та утримання такого співробітника.
2. Засновник — не A-player: Оскільки A-players привертають собі подібних, малоймовірно, що топ-виконавці надовго затримаються в компанії, де засновник не відповідає їх стандартам. Це може бути через занадто сильний контроль або надмірне втручання в процес, або ж через відсутність співпадіння в цінностях і менталітеті засновника і виконавця.
3. Компанії з невизначеними або незрозумілими цілями: Топ-виконавці потребують чіткої мети, яка визначає, що компанія прагне досягти. Відсутність ясної стратегії і візії може призвести до того, що топ-виконавець не буде мати достатньої мотивації для роботи в такій компанії. Крім того, це може вплинути на його кар’єрний розвиток.